tirsdag 17. mars 2015

4kantluer

 
Det finnes så mye en har lyst til å strikke, og det finnes så mange som inspirerer. Disse luene strikket jeg rett og slett fordi jeg fikk så lyst, jeg ble inspirert etter å ha sett dem hos Annepålandet. Jeg trenger dem ikke selv, men kanskje noen andre kan bruke dem? Sannsynligvis blir de gevinster i en basar.
Det var morsom strikking og det er slett ikke usannsynlig at jeg strikker flere. De var enkle men likevel er det noe som skjer hele tiden og det rakk aldri å bli kjedelig .Fargene skifter hele tiden og skaper spenning i et ellers veldig enkelt mønster.
Som Annepålandet liker jeg heller ikke snurpefelling i toppen av luer, eller andre ting for den saks skyld, så jeg laget min versjon av toppfellingen. Mønsteret er ellers ikke av det mest velskrevne jeg har sett, men bildene gjør det lett å lage sin egen versjon.
Den minste lua er strikket med masketallet i oppskriften og den ble liten - en barnelue. Jeg ville lage en større modell og la opp flere masker på de to andre luene. Garnet er Nordlys fra Viking, made in China! Jeg hadde noen nøster liggende som jeg ikke husker å ha kjøpt, men det må jeg jo ha gjort en gang. Garnet er vel egentlig et sokkegarn, men det er faktisk ganske mykt og passer fint til luer.
Mønsteret er  gratis på Ravelry. Jeg har brukt pinner nr 2,5 på vrangborden og nr. 3 på resten av luen.

5 kommentarer:

  1. Kjempefine luer! Synes fargene er så tiltalende. Nå fikk jeg enda et tips om hva jeg kan strikke når gipsen skal av.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Oj, så fine luer! Ja, Nordlys-garnet egner seg fint til disse luene, og jeg syns det var mykt og fint - og dessuten mer jevnt tykt (el. tynt, da) enn andre tilsvarende garn. Og akkurat som du - jeg fikk så brålyst til å strikke denne lua da jeg så den på Ravelry - selv om jeg ikke trengte flere luer. Det er alltids en eller annen innsamling et sted :-)

    SvarSlett
  3. Å, de var fine, luer er gøy å strikke, må nok sjekke dette mønsteret! Ha en flott onsdag!

    SvarSlett
  4. Så en herlig lua, veldig fint mønsteret. Kjempeflott farger har du brukt og knyttete endene veldig pen.
    Tusen takk for link. En riktig fin strikkeprosjekt - i alle fall kommer på listen :-))
    Vår hilsen til deg. Ha en god helg... hyggelig... koselig... Klem fra Viola

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.