onsdag 26. november 2014

Stoffposer, strikketøyposer eller oppbevaringsposer?


Med mange strikkeprosjekter på gang samtidig; akkurat nå flere enn jeg pleier å ha, så trenger jeg tilsvarende mange strikkeposer eller hva man skal kalle dem. De holder orden i strikketøyene mine og er lette å ta med seg. Oppi posene er det et strikketøy og kanskje et mønster.

Hva kaller du slike stoffposer? De kan jo brukes til mye mer enn strikketøy, så strikkeposer er egentlig ikke noe godt navn. Kanskje de burde ha navn etter hva som er inni dem, eller for å si det på en annen måte - hva de brukes til? Strikkepose eller heklepose eller ?
Vanligvis syr jeg dem med løpegang og snorer, men på disse har jeg brukt glidelås. Stoffene til de to på kjøkkenbenken min tror jeg at jeg kjøpte på IKEA en gang.

På døren inne på hobbyrommet mitt har jeg hengt opp noen av dem.
De er kjempesmarte de knaggene som man bare henger over døren, ingen skruer eller spiker trengs.
Hva som er oppi posene mine skal jeg fortelle om etter hvert.

3 kommentarer:

  1. Kall dem hva du vil, for smarte er de uansett. Jeg har sagt farvel til plastposer forlengst. Slik knaggrekke har jeg ikke sett før. Som du sier, veldig praktisk.

    God onsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så mange flotte og praktiske posar du har sydd. Alle er jo veldig praktiske til diverse handarbeid. Og så smarte knaggar til å henga posane på.

    SvarSlett
  3. Så flotte!!! Tenk å kunne lage akkurat den strikkeposen du vil med stoffet du liker!! Det er jo perfekt!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.