fredag 6. desember 2013

Betong og klaring #1


Det ligger en del halvferdige strikketøy her i huset, og nå har jeg bestemt meg for å gjøre noe med dem. Noen blir gjort ferdig, men andre vil bli rekkt opp og havne som nytt og "ubrukt" garn klare for nye strikkeideer.
Her blir det en del klaring i tida som kommer, innimellom andre prosjekter.
Klaring betyr for de som måtte lure å rense et fiskegarn slik at det blir uten rusk og rask og klart for å settes ut igjen. 
Første strikkegarnsklaring er ferdig, en genser jeg opprinnelig strikket i fjor, men den ble ikke helt vellykket. (for lang i ermgapet)  Det var første gang jeg strikket etter "contigous" metoden,  en genial metode når man bare får tak på den. 

Mønster: Egentlig ikke noe mønster, men jeg har brukt metoden contiguous til Susie Myer
Garn: Sandnes alpakka/ull
Pinner: 4,5 og 5
Ca 400 gr til sammen.

6 kommentarer:

  1. Da har jeg flyttet over til denne , grattis med ny blogg, du er vellkommen inn på min også, klem fra Beth

    SvarSlett
  2. Ja, den metoden er kjekk, jeg har tenkt å strikke mer etter den. Deilig med en genser i gråfarger, den kan bli mye brukt.

    SvarSlett
  3. det er ikke ofte jeg tar turen inn på ravelry men nå gjorde jeg det. så smart måte, den tenker jeg prøve om jeg f¨år til..
    din genser ser så fin ut, men hvordan rekker du få så mye strikket? imponert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Mia det synes jeg du skal prøve, det er ikke vanskelig og rett og slett veldig smart!
      Jeg får veldig god tid til strikking for jeg etter at jeg fikk ME har jeg stort sett ikke overskudd til andre ting, men strikkinga gir meg mye glede og heldigvis har jeg mange som gjerne vil ha hjemmestrikkede saker.

      Slett
  4. Så fin!Og så deilig med en sånn oppryddning, kunne trengtes her og.. Men det får bli en annen gang ;)

    SvarSlett
  5. Denne var nydelig! tidløs, enkel og allikevel spennende! Rart hvordan noe bare treffer ens smaksestetikk midt i blinken!

    Jeg har aldri hørt ordet klaring før, trass i mitt tidligere liv som sjømann og bosted ved havet de siste 10 åra! men jeg er jo i bunn og grunn en innlandsjente... Vi har alltid bare sagt at vi skal gre garnet. Men å syne garn fant jeg fort ut at var en ferskvanns-syssel som vi ofte gjorde i min barndoms Tyrifjorden. Vet du hva det betyr? Takk for nytt ord til vokabularet!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.