søndag 17. november 2013

17 november


Her er noe av det jeg plukket med meg inn fra hagen i dag, søndag 17. november. Sola skinner, det er så godt som vindstille og temperaturen er god ; nesten 8 grader!
Jeg har vært ute en tur og fått hjelp til å rydde inn en del av sånt som ikke kan overvintre ute. I år trodde jeg nesten jeg ikke skulle klare det, men heldigvis - nå er alle georginer tatt inn og pottene med sommerblomster er tømt og lagret - så nå kan bare vinteren komme.
Jeg gleder meg alltid til vinteren og håper bestandig på snø som ligger helt til våren. Det er slett ikke hvert år vi har slike vintre her, og nå har det vært vinter her flere år på rad så kanskje den kvoten er oppbrukt?  Men det er lov å håpe!
Hagen begynner å bli fargefattig, men noen gir seg ikke og fortsetter blomstringen. Fremdeles er det roser i blomst, ikke så veldig vakre og ikke så mange, men dog. Jeg husker at jeg for noen år siden kunne plukke roser på julaften, kanskje blir det et slikt år i år?

6 kommentarer:

  1. Tenk at du har fått en så fargerik bukett fra Hagen i midten av november! Fantastisk:)

    SvarSlett
  2. Så nydelig bukett! Utrolig at du kan ta inn så mange blomster så sent :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. En flott bukett til å være så langt på året. Det er fassinerende hvor mye det kan variere fra år til år :D

    SvarSlett
  4. Så fint! Her er det helt tomt i hagen - vi hadde roser lenge, men nå er det slutt.
    Ha en fin, ny uke!

    SvarSlett
  5. Flott avslutning i hagen. Jeg har laget en lignende som faktisk har tørket så fint at den står ennå.
    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg håper virkelig at dette blir tidenes beste vinter og helst uten et snøfnugg i lavlandet...

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.